Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza webových informačních zdrojů v oboru pedagogika
Bendová, Vladimíra ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
Rigorózní práce popisuje, analyzuje a vyhodnocuje vybrané webové systémy v oboru pedagogika, ať už se jedná o zdroje volně nebo komerčně dostupné. V úvodu je vymezen obor pedagogika, nastíněn jeho vývoj, problematika, terminologie a výzkumné metody. Navazuje popis informačního zabezpečení oboru, produkce a distribuce informací a nástin významných oborových periodik. Jsou charakterizovány i významné informační instituce podporující pedagogický výzkum a vzdělávání. Jádrem práce jsou analýzy a komparace vybraných bibliografických a plnotextových databází, digitálních knihoven, portálů, katalogů a předmětových bran zhlediska kontextu využití českými odborníky. Pozornost je věnována zejména informačním službám systémů. Na konci každé kapitoly je uvedeno krátké shrnutí, hodnocení a komaprace analyzovaných systémů.
Žákovská pojetí vědy a vědců a možnosti jejich ovlivnění
Šmídová, Petra ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Cílem této práce bylo popsat konkrétní žákovská pojetí vědy a vědců a navrhnout možnosti jejich ovlivnění. V teoretické části jsou popsány známé poznatky o žákovských pojetích vědy a vědců a výzkumy zabývající se touto problematikou. Dále jsou popsána pojetí výuky přírodních věd na prvním stupni ZŠ ve vybraných státech a v České republice. Empirická část obsahuje výzkum založený na rozhovorech, dotaznících a dětské kresbě, zaměřený na získání informací o tom, co žáci prvního stupně ZŠ o vědě a vědcích vědí a jak k nim přistupují. Výsledky výzkumu odhalují, že žákovská pojetí vědy a vědců jsou různorodá a že role mimoškolních aktivit byla u vybraných žáků významnější než vliv školního vyučování. V závěru jsou představeny možné varianty k ovlivnění žákovských pojetí v této oblasti vhodné k začlenění do výuky.
Deskripce techniky běhu českého žákovského rekordmana v hladkém sprintu
Ryzáková, Lenka ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Hojka, Vladimír (oponent)
Název: Deskripce techniky běhu českého žákovského rekordmana v hladkém sprintu Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce byla deskripce techniky běhu sprintera v kategorii staršího žactva. Na základě metodiky pedagogického výzkumu jsme provedli zhodnocení úrovně techniky běhu na nejkratší sprintérské trati v žákovské kategorii u záměrně vybraného jedince. Sledovaným objektem je současný český rekordman v hladkých sprinterských disciplínách v kategorii staršího žactva. Metody: V předkládané bakalářské práci jsou využity pedagogické metody pozorování a anketa. Pomocí pozorování a následné deskripce jsme sledovali individuální provedení techniky z hlediska startu, dále šlapavého i švihového způsobu běhu. Zároveň jsme sledovali úroveň výkonnosti tohoto mladého talentovaného sprintera v atletických sezónách 2009 a 2010. Pro zjištění možného předčasného využívání etapy specializované atletické přípravy jsme využili anketní dotazování. Výsledky: Díky stanovenému postupu řešené bakalářské práce jsme zaznamenali z hlediska úrovně techniky běhu u sledovaného jedince individuální provedení sprintu, které se neodchylovalo od standardního popisu sprinterské techniky. Jelikož se jednalo o závodníka v žákovské kategorii můžeme zde shledávat individuální odchylky vzhledem k věkovým zákonitostem. Největším nedostatkem v...
Vnímání významu fyziky žáky na základní škole
Rusínová, Anita ; Houfková, Jitka (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Cílem této diplomové práce je seznámit se s problematikou a najít možnosti, jak lze ovlivnit vnímání fyziky žáky základní školy. A to metodami použitými ve výuce fyziky. Práce zjišťuje, jak žáci fyziku vnímají, a zkoumá, zda lze vnímání pozitivně ovlivnit využíváním fyzikálních pokusů ve výuce. Práce začíná sestavením vlastního dotazníku Instrinsic Motivation Inventory (IMI). Informace získané z dotazníků byly vzájemně porovnávány a vytvářeny hypotézy. Následovala příprava strukturovaného rozhovoru se žáky základní školy. Výstupy z rozhovorů byly použity k potvrzení či vyvrácení hypotéz. Na základě výsledků vyplývajících z dotazníků a rozhovorů byly formulovány závěry, které lze uplatnit ve výuce, a tak pozitivně ovlivnit vnímání fyziky žáky.
Problémy začínajících učitelů
Dvořáková, Pavlína ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce "Problémy začínajících učitelů" se zabývá problematikou začínajících učitelů a jejich problémů v prvních letech výkonu učitelské profese. Cílem práce je identifikace klíčových problémů začínajících učitelů. Analýza odborné literatury a další relevantních dokumentů, metoda dotazníkového šetření a narativní rozhovory se začínajícími učiteli byly využity k dosažení stanoveného cíle práce. Diplomová práce se skládá z pěti kapitol. První kapitola se zaměřuje na pojetí učitele a jeho profesního vývoje. Druhá kapitola se soustředí na přípravné vzdělávání učitelů, třetí se věnuje tématu uvádějícího učitele, čtvrtá je zaměřena na vymezení potenciálních problémů začínajících učitelů, které lze členit do různých kategorií, jako například výukové problémy, organizační problémy, materiální a technické problémy, sociální problémy. Pátá kapitola obsahuje vlastní empirickou studii ve formě dotazníků, narativních rozhovorů a vlastní introspekce. Respondenty výzkumu jsou začínající učitelé, kteří se nachází v prvních pěti letech své učitelské praxe. Klíčová slova: začínající učitel, kompetence učitele, profesní standard, pedagogický výzkum, motivace, kázeň, komunikace, plánování ve výuce, organizační problémy, materiálně technické problémy, dotazníkové šetření, sebehodnocení, introspekce,...
Analýza webových informačních zdrojů v oboru pedagogika
Bendová, Vladimíra ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
Rigorózní práce popisuje, analyzuje a vyhodnocuje vybrané webové systémy v oboru pedagogika, ať už se jedná o zdroje volně nebo komerčně dostupné. V úvodu je vymezen obor pedagogika, nastíněn jeho vývoj, problematika, terminologie a výzkumné metody. Navazuje popis informačního zabezpečení oboru, produkce a distribuce informací a nástin významných oborových periodik. Jsou charakterizovány i významné informační instituce podporující pedagogický výzkum a vzdělávání. Jádrem práce jsou analýzy a komparace vybraných bibliografických a plnotextových databází, digitálních knihoven, portálů, katalogů a předmětových bran zhlediska kontextu využití českými odborníky. Pozornost je věnována zejména informačním službám systémů. Na konci každé kapitoly je uvedeno krátké shrnutí, hodnocení a komaprace analyzovaných systémů.
Deskripce techniky běhu českého žákovského rekordmana v hladkém sprintu
Ryzáková, Lenka ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Hojka, Vladimír (oponent)
Název: Deskripce techniky běhu českého žákovského rekordmana v hladkém sprintu Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce byla deskripce techniky běhu sprintera v kategorii staršího žactva. Na základě metodiky pedagogického výzkumu jsme provedli zhodnocení úrovně techniky běhu na nejkratší sprintérské trati v žákovské kategorii u záměrně vybraného jedince. Sledovaným objektem je současný český rekordman v hladkých sprinterských disciplínách v kategorii staršího žactva. Metody: V předkládané bakalářské práci jsou využity pedagogické metody pozorování a anketa. Pomocí pozorování a následné deskripce jsme sledovali individuální provedení techniky z hlediska startu, dále šlapavého i švihového způsobu běhu. Zároveň jsme sledovali úroveň výkonnosti tohoto mladého talentovaného sprintera v atletických sezónách 2009 a 2010. Pro zjištění možného předčasného využívání etapy specializované atletické přípravy jsme využili anketní dotazování. Výsledky: Díky stanovenému postupu řešené bakalářské práce jsme zaznamenali z hlediska úrovně techniky běhu u sledovaného jedince individuální provedení sprintu, které se neodchylovalo od standardního popisu sprinterské techniky. Jelikož se jednalo o závodníka v žákovské kategorii můžeme zde shledávat individuální odchylky vzhledem k věkovým zákonitostem. Největším nedostatkem v...
Elektronické informační zdroje oboru pedagogika dostupné v prostředí WWW
Bendová, Vladimíra ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Římanová, Radka (oponent)
Cílem práce je analyzovat a vyhodnotit elektronické informační zdroje dostupné v prostředí WWW, ať už se jedná o zdroje volně nebo komerčně dostupné. Je vymezen obor pedagogika, jeho vývoj, problematika, terminologie a výzkumné metody. Navazuje popis informačního zabezpečení oboru, produkce a distribuce informací a nástin významných oborových periodik. Jsou popsány i významné informační instituce podporující pedagogický výzkum a vzdělávání. Jádrem práce jsou analýzy vybraných bibliografických a plnotextových databází, digitálních knihoven, portálů, katalogů a předmětových bran. Analýzy jsou vypracovávány v kontextu využití českými odborníky. Pozornost je věnována zejména službám systémů. Závěrečné shrnutí hodnotí výsledky analýz.
Žákovská pojetí vědy a vědců a možnosti jejich ovlivnění
Šmídová, Petra ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Cílem této práce bylo popsat konkrétní žákovská pojetí vědy a vědců a navrhnout možnosti jejich ovlivnění. V teoretické části jsou popsány známé poznatky o žákovských pojetích vědy a vědců a výzkumy zabývající se touto problematikou. Dále jsou popsána pojetí výuky přírodních věd na prvním stupni ZŠ ve vybraných státech a v České republice. Empirická část obsahuje výzkum založený na rozhovorech, dotaznících a dětské kresbě, zaměřený na získání informací o tom, co žáci prvního stupně ZŠ o vědě a vědcích vědí a jak k nim přistupují. Výsledky výzkumu odhalují, že žákovská pojetí vědy a vědců jsou různorodá a že role mimoškolních aktivit byla u vybraných žáků významnější než vliv školního vyučování. V závěru jsou představeny možné varianty k ovlivnění žákovských pojetí v této oblasti vhodné k začlenění do výuky.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technickému vzdělávání žáků 4. - 5. tříd ZŠ
KORBA, Kryštof
Tato diplomová práce se zabývá problematikou a diagnostikou prekonceptů, které se vztahují k technické výchově. V teoretické části se věnuje procesu učení, konstruktivistické pedagogice, obsahu technického vzdělávání na 1. stupni ZŠ a metodám sběru dat v pedagogickém výzkumu. V praktické části zjišťuje míru zastrukturování daných prekonceptů pomocí dotazníků a kognitivních map. V praktické části jsou uvedeny informace o provedeném výzkumu, zpracování výsledků a z nich vyvozené závěry. Výzkumným vzorkem byli žáci 4. a 5. tříd ZŠ Nuselská v Havlíčkově Brodě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.